 |
Foto: BdB |
Duitse kwekersbond start Boomkwekerij-campagne voor jongeren
woensdag 17 februari 2021
Om hen meer aan te trekken in de sector
De Duitse Kwekersbond (BdB) heeft een nieuwe campagne gestart om meer jongeren aan te trekken in de boomkwekerijsector. De campagne is gemaakt in videogame-stijl, daarmee hoopt de bond aandacht te trekken van de doelgroep. 'We willen meer mensen de kans geven om aan de slag te gaan in de zeer belangrijke en boeiende boomkwekerijsector. Het is tenslotte de mooiste baan ter wereld', Legt BdB-voorzitter Helmut Selders uit in een persbericht.
Volgens Selders is het hard nodig om meer aandacht te vragen van de jonge doelgroep omdat de sector een steeds belangrijkere rol inneemt in de maatschappij. 'Het vergroenen van steden en het laten groeien van bomen wordt in de huidige klimaatsituatie nog belangrijker. Hiervoor hebben we jonge mensen nodig die hun kennis competent kunnen blijven inzetten', aldus Selders.
In samenwerking met het Berlijnse reclamebureau Salz ontwikkelde de Duitse kwekersbond een nieuw concept om jongeren kennis te laten maken met het vak. Het resultaat is een video waarin trainees optreden als redders van de wereld. De slogan Before it's all game over suggereert de urgentie van de baan.
Tip de redactie
|