Golfbanen hebben negatief imago op sociale media |
|
|
|
 |
| 58 sec |
Groot onderzoek van Syngenta naar berichten in USA en Verenigd Koninkrijk
Syngenta, een wereldwijde speler op de markt van zaden en pesticiden, heeft een onderzoek gedaan naar berichten op sociale media in het Verenigd Koninkrijk en Amerika over golfbanen. De conclusie is dat veel berichten negatief zijn als het gaat om golfbanen en duurzaamheid. De oplossing: golfbanen moeten meer communiceren over hun duurzame inspanningen, met name met de directe omgeving.
Het onderzoek beslaat een periode van drie jaar (juli 2019 tot augustus 2022). Maar liefst 16,1 miljoen berichten waarin iets gezegd werd over golf, zijn onderzocht. Slechts twee procent hiervan ging over golf en het milieu. In die berichten ontdekten de onderzoekers wel een duidelijk negatief sentiment.
Watergebruik
Met name in tijden van droogte neemt het aantal commentaren over golfbanen en watergebruik toe. Het wordt gezien als slecht voor het milieu en de gemeenschap. Ook worden golfbanen beschuldigd van het privatiseren van grote groene gebieden. Deze zouden volgens de berichten op sociale media beter gebruikt kunnen worden voor woningbouw of juist als natuurreservaat.
Het Syngenta-rapport wil golfclubs helpen om te begrijpen wat er op sociale media geschreven wordt en ook helpen om op een juiste manier te reageren. De data voor het onderzoek zijn geleverd door Ipsos.
Uitdaging
Mark Birchmore, hoofd marketing bij Syngenta: 'Deze studie benadrukt een belangrijke uitdaging voor de industrie: er is een sterk negatief sentiment in de sociale media met betrekking tot golf en duurzaamheid. Er is echter een overvloed aan casestudy's die de duurzaamheid van golfbanen aantonen. Deze overtuigende voorbeelden dienen als bewijs voor de toewijding van de sector aan milieubeheer en duurzame praktijken. Het is belangrijk dat golfbanen en de sector deze verhalen nu communiceren om de perceptie te veranderen.'
Rapport
Ga voor het downloaden van dit rapport naar deze link.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|