| Met een mooi etiket ben je er niet!
Nederlandse boomkwekers besteden vele tonnen aan een goede presentatie van hun product in het tuincentrum. Volgens retailspecialisten Pepijn Janssen en Dries Jansen, beiden werkzaam bij Intratuin, is een groot deel van dat budget weggegooid geld. "Er zit een kloof tussen kweker en tuincentrun. Een concept is alleen succesvol als de communicatie tussen kweker en tuincentrum optimaal is.”
01-12-2011 | |
 |
| 13 sec |
|
|
|
|
|
| pH-stabilisatie in substraten
Azerca-culturen als Azalea, Erica en Calluna kennen een relatief lange ontwikkelingstijd; dit geldt in het bijzonder voor potazalea’s. Tijdens de ontwikkeling treden vaak ongewenste schommelingen op in de zuurgraad van het substraat, waarbij de pH meestal afneemt. Dit komt het meest voor bij gebruik van zacht water of bij bemesting met ammoniahoudende stikstof of met NPK-meststoffen.
01-12-2011 | |
 |
| 12 sec |
|
|
|
|
|
| Oosters buxus-alternatief
Ilex Select is de merknaam en paraplu waaronder drie selecties van de Japanse hulst, Ilex crenata vallen. Vier kwekers uit drie landen telen met elkaar alle potmaten en -vormen en leggen jaarlijks een som geld bij elkaar voor de marketing en promotie.
01-12-2011 | |
 |
| 9 sec |
|
|
|
|
|
| Wijsheid uit het Oosten
Jonge boomkwekers in Oost- en Noord-Nederland hebben zich verenigd. Studieclub I-Grow ondersteunt ambitieuze jonge boomkwekers in hun groeiplannen.
01-12-2011 | |
 |
| 4 sec |
|
|
|
|
|
|