Whatsapp Facebook LinkedIn RSS feed

PostNL springt in op online verkoop bloemen en planten

NIEUWS
Facebook Linkedin Whatsapp
Kelly Kuenen, vrijdag 9 juni 2017
30 sec


PostNL introduceert een dienst die het voor webwinkels gemakkelijker moet maken om verse bloemen en planten aan te bieden, door te ontzorgen in het logistieke proces.

De bestelling bij de webshop verloopt via het platform Flora@Home. Deze bestelling komt daarmee niet bij de webwinkel, maar direct bij de kweker binnen. Hij bezorgt de planten vervolgens bij Aalsmeer, waar PostNL de verpakking en bezorging regelt.

PostNL ziet kansen voor de online verkoop van bloemen en planten, die nu slechts enkele procenten van de totale verkoop omvat. De nieuwe service verkort de keten en vergemakkelijkt het voor webshops om bloemen en planten te verkopen naast het bestaande assortiment. De webwinkeleigenaar hoeft immers geen eigen voorraad in huis te hebben of de bestellingen zelf bij de kweker te plaatsen.

Het platform treedt eind deze maand officieel in werking, maar is nu al te bezoeken via deze link.



LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Lancering Myplant & Garden Middle East van 15 tot en met 17 november
zaterdag 15 november 2025
t/m maandag 17 november 2025
Agribex 2025
woensdag 3 december 2025
t/m zondag 7 december 2025
Groenbeurs Brabant en Haaren: 'Op inkoop in het zuiden'
woensdag 14 januari 2026
t/m donderdag 15 januari 2026
IPM Essen 2026
dinsdag 27 januari 2026
t/m vrijdag 30 januari 2026

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
Webshop
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER