PostNL springt in op online verkoop bloemen en planten |
|
|
|
Kelly Kuenen,
vrijdag 9 juni 2017 |
 |
| 30 sec |
PostNL introduceert een dienst die het voor webwinkels gemakkelijker moet maken om verse bloemen en planten aan te bieden, door te ontzorgen in het logistieke proces.
De bestelling bij de webshop verloopt via het platform Flora@Home. Deze bestelling komt daarmee niet bij de webwinkel, maar direct bij de kweker binnen. Hij bezorgt de planten vervolgens bij Aalsmeer, waar PostNL de verpakking en bezorging regelt.
PostNL ziet kansen voor de online verkoop van bloemen en planten, die nu slechts enkele procenten van de totale verkoop omvat. De nieuwe service verkort de keten en vergemakkelijkt het voor webshops om bloemen en planten te verkopen naast het bestaande assortiment. De webwinkeleigenaar hoeft immers geen eigen voorraad in huis te hebben of de bestellingen zelf bij de kweker te plaatsen.
Het platform treedt eind deze maand officieel in werking, maar is nu al te bezoeken via deze link.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
 | |
Farwest beurs
|
woensdag 20 augustus 2025 t/m vrijdag 22 augustus 2025 |
|
|
|
|
|
|
|