Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

PostNL springt in op online verkoop bloemen en planten

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Kelly Kuenen, vrijdag 9 juni 2017
30 sec


PostNL introduceert een dienst die het voor webwinkels gemakkelijker moet maken om verse bloemen en planten aan te bieden, door te ontzorgen in het logistieke proces.

De bestelling bij de webshop verloopt via het platform Flora@Home. Deze bestelling komt daarmee niet bij de webwinkel, maar direct bij de kweker binnen. Hij bezorgt de planten vervolgens bij Aalsmeer, waar PostNL de verpakking en bezorging regelt.

PostNL ziet kansen voor de online verkoop van bloemen en planten, die nu slechts enkele procenten van de totale verkoop omvat. De nieuwe service verkort de keten en vergemakkelijkt het voor webshops om bloemen en planten te verkopen naast het bestaande assortiment. De webwinkeleigenaar hoeft immers geen eigen voorraad in huis te hebben of de bestellingen zelf bij de kweker te plaatsen.

Het platform treedt eind deze maand officieel in werking, maar is nu al te bezoeken via deze link.



LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
'Groen doen'? Krijg 'vieze handen' in Boomkwekerijmuseum Boskoop
zaterdag 24 mei 2025
t/m maandag 3 november 2025
Oldenburg Diversiteit
maandag 18 augustus 2025
t/m vrijdag 22 augustus 2025
Farwest beurs
woensdag 20 augustus 2025
t/m vrijdag 22 augustus 2025
Cash & Carry Days bij Twenthe Plant
maandag 25 augustus 2025
t/m zaterdag 6 september 2025
Florall beurs België
dinsdag 26 augustus 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER