 |
Internationaal is er nog veel vraag naar buxus |
Onderzoek naar promotie buxus
dinsdag 2 november 2021
Een groep buxuskwekers onderzoekt de mogelijkheid om collectief hun product te promoten. Dit doen zij op initiatief van de LTO-vakgroep Bomen, Vaste Planten en Zomerbloemen.
Hun voorbeeld in dit onderzoek is iBulb, dat als onderdeel van de Koninklijke Handelsbond voor Boomkwekerij- en Bolproducten Anthos wordt gebruikt voor generieke promotiecampagnes voor bloembollen, vaste planten en rozen.
Een discussie onder kwekers, veredelaars en andere belanghebbenden over het imago en het vermarkten van buxus is de aanleiding om samen op te trekken om de buxus te promoten. De bestaande infrastructuur van iBulb zou hiervoor ook kunnen worden gebruikt. Een werkgroep is bezig met de voorbereidingen en polst de mogelijkheden voor het initiatief.
Internationaal is er nog steeds veel vraag naar buxus. De bedreiging door de buxusmot heeft wel voor imagoschade gezorgd, waardoor de buxus wel wat promotie kan gebruiken.
Tip de redactie
|