| |||||||||||
Tien jonge ondernemers uit Nederland en België Lensli in Cuijk was de locatie waar de eerste bijeenkomst van het masterclassprogramma van Boom in Business plaatsvond: Young Growers Groenversnellers. Deze eerste bijeenkomst stond in het teken van kennismaken. Allereerst met elkaar, maar daarnaast ook met het bedrijf en de productiemethodes van sponsor Lensli Substrates.
Cursusleider Pieter Peelen schetste in zijn welkomstwoordje de belangrijkste doelstellingen van de masterclass en het doel van de eerste bijeenkomst. Overall doel is een betere ondernemer te worden en dat vooral door intensieve contacten met andere boomkwekers. Het werd al meteen duidelijk dat boomkwekers niet echt mensen zijn die over heel veel zitvlees beschikken. Gelukkig konden we na de opening van de sessie en een korte schets van de theorie die cursusleider Peelen als onmisbaar beschouwde naar het tweede - en waarschijnlijk belangrijkste - deel van de bijeenkomst. De verschillende korte presentaties die de ondernemers zelf hadden voorbereid over zichzelf, hun onderneming en hun persoonlijke doelstelling daarin. Opvallend vaak kwam daar het thema prijspolitiek naar voren. Met andere woorden: hoe bepaal je de prijs en de kostprijs van jouw producten? Liesbeth Wachters, Plantura; Hidde van Dam, Bisschoff Tullekens en Jeroen Aaldering, Aaldering, De Stek Johan Schuurmans, Tuinplantenkwekerij Schuurmans; Joost Vlemminx, Vlemminx Bomen en Niels Mauritz, Mabo Tom van den Akker, Van den Akker Bomen en Pieter van Waaij, Telermaat Kees Izaks, Telermaat en Martijn van de Wouw, Boomkwekerij M. van de Wouw
Tip de redactie |
|