Whatsapp Facebook LinkedIn RSS feed

Campagne AVBS wil Vlaamse jongeren dichter bij de sector brengen

NIEUWS
MARKT & ACTUEEL
Facebook Linkedin Whatsapp
Hanneke Tax, donderdag 20 maart 2025
29 sec


Op 1 april start een nieuwe jongerencampagne 'Young, Wild & Tree' van de Vlaamse sierteelt- en groenfederatie AVBS. De campagne moet jongeren warm maken voor werk in de sierteelt- of boomkwekerijsector. Via sociale media worden functieprofielen en planten uit de sector in beeld gebracht.

Opnames voor de campagne. Foto: Young, Wild & Tree
Opnames voor de campagne. Foto: Young, Wild & Tree

De campagne is gericht op jongeren tussen 12 en 25 jaar. AVBS wil meer jongeren aan de sector binden omdat vergroening in de huidige klimaatsituatie steeds belangrijker wordt. Voor de toekomst zijn jonge mensen dus hard nodig om zich daarvoor in te zetten.

Ambassadeurs

Studenten van de Artevelde Hogeschool Gent laten jongeren via sociale media op een uitnodigende manier kennismaken met de sector. Via het Instagramaccount 'youngwildtree' wordt de sector met teasers en korte filmpjes gepromoot. In de filmpjes komen jongeren aan bod die actief zijn in diverse bedrijven en daardoor als ambassadeurs kunnen optreden.


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Groenbeurs Brabant en Haaren: 'Op inkoop in het zuiden'
woensdag 14 januari 2026
t/m donderdag 15 januari 2026
IPM Essen 2026
dinsdag 27 januari 2026
t/m vrijdag 30 januari 2026
Voorjaarsbeurs Menkehorst Kwekerijen
maandag 2 februari 2026
t/m donderdag 5 februari 2026

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
Webshop
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER